İçerik Pazarlama Yöntemlerim!

Merhaba Sevgili Okur,
Blog Yazarlığına başlama serüvenimi, nasıl para kazanmaya başladığımı kısaca da olsa” Blog Yazarlığımın 10.Yılı Kutlu Olsun! ” isimli içerikte okumuştunuz. 

Bu yazıda ise yeni müşterilerime ve mevcut müşterilerime nasıl içerik pazarlıyorum bunları aktaracağım. Bu içeriğin blog yazarak para kazanmak isteyenler için çok faydalı olacağını henüz yazının başında iken garanti ederim. Bu içerik pazarlama süreçlerini mevcut müşterilere içerik pazarlama ve yeni müşterilere içerik pazarlama alt başlıkları ile incelerken, yeni müşteriler başlığına da bir alt başlık açıp, içerik pazarlamada yeni müşterilere ulaşma yöntemleri şeklinde izah etmeye çalışacağım. Hepsinden önce müşteriler ile iletişime nasıl geçiyorum kısmını aktaracağım. Buyurun İçerik Pazarlama Yöntemlerim ile sizleri baş başa bırakıyorum.

Müşteriler ile nasıl iletişime geçiyorum?

Malumunuzdur ki içinde bulunduğumuz çağ teknoloji çağıdır. İletişim için elimizde bir çok alternatif yöntemler vardır. Artık insanlar birbiri ile iletişime geçmek için birçok anlık mesajlaşma araçlarını kullanıyor. Facebook Mesenger, Whatsapp, Skype, e-mail, SMS veya direkt telefon görüşmesi gibi iletişim araçlarının kullanılması şartlara ve duruma göre değişiklik arz edebiliyor.

Ben genel de e-mail ile iletişim yöntemini seçiyorum zira bu yöntem sayesinde vakit yönetimimi de sağlık bir şekilde yapabiliyorum. Facebook Mesenger, Whatsapp gibi iletişim araçlarını ise e-mail üstü durumlarda kullanıyorum.

Bazı müşterilerim ile skype, bazı müşterilerim ile de SMS ve telefon görüşmesi ile iletişim sağlıyorum.

İletişime geçme şeklimizi izah ettiğimize göre artık konunun derinliklerine inebiliriz.

Mevcut Müşterilere İçerik Pazarlama !

Mevcut müşterilerden kastım, daha önce çalıştığım ve belirli zamanlarda tekrar tekrar çalışma fırsatı bulduğum müşterilerimdir. Bu müşterilerime de bir içerik pazarlama şeklim vardır. 

Mevcut müşteriler ile çalışmanın kolaylıkları vardır, örneğin daha önce hazırladığınız içeriğin onay aldığı ve müşterinin ne tarz bir içerik beklentisi olduğu konusunda fikir sahibisinizdir. Hal böyle olunca sonraki tekliflerinizi bu önemli kriterler üzerine sunarsınız. 

Ben bir kaç örnek vereyim. Hediyelik Eşya Satışı yapan bazı müşterilerime özel günler için özel teklifler hazırlarım. Bu özel günler ; anneler günü, babalar günü, sevgililer günü, yılbaşı gibi özel günlerdir. Yani kapitalizmin bizlere dayattığı hediye alma zorunluluğu olan günlerdir.:) İnce bir sosyal mesaj verdikten sonra konumuza dönelim.

Özel günlere haftalar kala tekliflerimi hazırlıyorum. Önümüzdeki en yakın önemli gün olarak anneler günü ve babalar günü görünmektedir. Böyle özel günler için şöyle bir teklif ile mevcut müşterilerinize şu şekilde içerik pazarlaması yapabilirsiniz.

Bu tekliflerimi genelde e-posta yoluyla iletiyorum ama bazı özel durumlarda telefon ile de teklif sunduğum müşterilerim oluyor. E-posta ile yapılabilecek bir teklife örnek verelim.

Örnek ;


Merhaba,……………. Bey / Hanım,Daha önce sizinle aşağıda linklerini paylaştığım içeriklerde birlikte çalışmıştık. Sizi hediyelik eşya sektörünüzle ilgili olarak hazırlayacağım içerik sebebi ile rahatsız ediyorum.
Malumunuzdur ki, 16 Haziran babalar günü ve bu babalar gününde de hediyelik eşyalarınızın daha fazla satılması ve markanızı daha fazla kişiye duyurmak adına tekrar bir içerik pazarlama çalışması yapabileceğimizi umuyorum.
Babalar günü için sizin markanıza özel hazırlayacağım içeriğin ücreti 200 tl’dir. SEO’ya uygun, tamamen özgün ve arama motorlarında üst sıralarda çıkmanızı sağlayacak, yeni insanlara ulaşabilmenize imkan tanıyacak bir içerik teklifidir.
Olumlu / olumsuz geri dönüşlerinizi rica eder, iyi çalışmalar dilerim.
Vural Egemen SARIGÖZ 
Profesyonel Blogger

vsarigoz@gmail.com


Bu şekilde bir mail ile teklifinizi mevcut müşterilerinize sunabilirsiniz. Diyelim ki, mevcut müşteri sayınız 40 markadır. Bu 40 marka içerisinde babalar günü ile ilişkili olabilecek marka sayısı da 20’dir. 20 markaya sunacağınız teklif sonunda %20’lik bir geri dönüşüm aldığınızı farz edersek ki, bende genelde teklif sunduğum mevcut müşterilerimin yarısı olumlu geri dönüşler sağlamaktadır.

Bu durumu en kötüden hesaplamak adına %20 örneğini aldım.  20 markanın %20’si 4 marka eder, 4 marka için 48 saatte 4 içerik hazırladığınızı varsayalım. Ben bir gün içerisinde 5-6 marka için içerik hazırlayabiliyorum ama yorucu olmaması açısından bir günde 2 içerik olarak hesaplayalım. Vakit sıkıntısı yaşayan blog yazarları içinde gerçekçi bir hesaplama olmuş olur.

48 saat içerisinde 4 içerik x 200 tl = 800 tl para kazanacağımız anlamına gelir.

Yeni Müşterilere İçerik Pazarlama !

Yeni müşteri edinmek için yapabilecekleriniz vardır. Yeni müşteri edinmek de bir nevi pazarlama taktiğidir ve muhtemelen birçok profesyonel blog yazarı arkadaşımız bu yöntemleri kendisine göre evirip kullanmaktadır.

Yine yukarıdaki örnekten gidelim, babalar gününe özel hediyelik eşya sektörüne ait markaları araştıralım. İlk araştırmamızı arama motorlarından yapalım. Google, Yandex  ve Bing arama motorlarını ayrı ayrı kullanmanızı tavsiye ederim çünkü hepsinde sıralamalar farklıdır. Google’da indexlenmemiş bir hediyelik eşya markası yandex veya bing’de yer alıyor olabilir. (Gerçi bu durum karşısında yine bir pazarlama fikri doğar ama bu SEO konusuna girer, Google’da listelenmediğini o markaya bildirip, SEO çalışması yaparak Google’da indexlenmesini sağlayabileceğinizin teklifini de sunabilirsiniz.)

Diyelim ki, daha önce hiç bir şekilde çalışmadığımız ve ilk defa iletişime geçtiğimiz bir marka tespit ettik. Bu durumda izleyeceğimiz yol nasıl olmalıdır. Ben nacizane kendi süreçlerimi aktarayım.

Markayı arama motorunda tespit ettikten sonra resmi internet sitesine gidip ürünlerini marka yapısını inceliyorum. İletişim kısmından hangi bölgede olduğuna bakıp ziyaretçi istatisklerimin bölge analizleri ile karşılaştırıyorum. Daha sonra iletişim için e-posta adreslerine bakıyorum yoksa, telefon numaralarını alıp, bir teklif sunacağımı ve mail adresini öğrenebilirsem memnun kalacağımı belirtiyorum.

Mail adresini edindikten sonra varsa, sosyal medya hesaplarını facebook sayfasını, twitter adresini, instagram hesabını vs.. inceliyor ve bir müşteri profili oluşturmaya çalışıyorum.

Edindiğim bu bilgiler üzerine hazırlayacağım içerik hakkında bilgilerinde yer aldığı bir e-mail hazırlayarak mail adreslerine gönderiyorum.

Örnek;


Merhaba.Ben, Profesyonel Blogger isimli blogun yazarıyım. 2005 yılından bu yana blog yazarlığı yapmaktayım ve 2008 yılından bu yana da firmalara ve kişilere tarafımdan hazırlanmış, SEO’ya uygun, özgün ve kurgusal tanıtım makaleleri hazırlayıp yayınlamaktayım.
Markanız için hazırlanacak bir tanıtım yazısı bir ay sonunda ………………. insana ulaşmış olacaktır. Ayrıca yayınlanan bu tanıtım yazısı tüm sosyal medyada aktif olan sayfalarda/hesaplarda paylaşılarak daha fazla insanın okumasına ve haberdar olmasına aracı olacaktır.

Tanıtım Yazısı ne işe yarar?İnsanlar Google’da tanıtım yazısında yer alan anahtar kelimeleri aradığında siteniz üst sıralarda çıkar. Bloglarda yer alan tanıtım yazıları samimi ve özgün bir dil ile yazıldığı için internet kullanıcıları üzerinde etki bırakır.


Kısa bir süreliğine size özel olarak her bir blog için bir adet tanıtım yazısı ücreti 100 tl’dir.
Not: Yazı asla yayından kaldırılmaz.
Olumlu/olumsuz geri dönüşlerinizi rica eder, iyi günler dilerim.

Vural Egemen SARIGÖZ

Profesyonel Blogger

vsarigoz@gmail.com
Bu şekilde yine yukarıdaki hesapta olduğu gibi bir hesap yaparsak 20 yeni müşteriye/markaya teklif sunar ve yine %20’si dönüş yaparsa ve yine 48 saatte içeriklerimizi tamam edersek 4 günde 8 içerik x 200 tl = 1600 tl kazanç sağlanabilir.

Yeni Müşterilere Nasıl Ulaşıyorum?

Yeni müşteriler için facebook sayfa beğeni önerilerini değerlendiriyorum, twitter takip edilesi önerileri değerlendiriyorum, girişimciler ile ilgili haberler yapan siteleri takip ediyorum. Bu yöntemler arasında bir yöntem daha var ancak geçtiğimiz günlerde blog yazarı arkadaşlarla buluştuğumuz sırada bu yöntemin etik olup olmadığı konusunda fikir ayrılığına düştük. Bence etik olmayan bir durum yok ancak etik olmadığını düşünenlere de saygı duyuyorum. Diğer içerik pazarlaması yapan blog yazarlarının sitesinde yer alan markaları inceliyor ve onlara teklifler sunuyorum. Belki o markalara o blog yazarının hazırladığı içeriğin ücretinden daha düşük ücret teklif etmek etik olmayabilir ama o blog yazarının aldığı ücreti de bilmek gerekir ki, bu zaten zor bir durumdur.

Bir başka yöntem ise seyahat ederken gözüme takılan markaları cep telefonumun not defterine kaydediyor ve daha sonra bilgisayar başına geçtiğimde markaları inceleyerek onlara da tekliflerimi sunuyorum.

Teklif sunduğum markaların çok az bir kısmı böyle bir pazarlama için bütçeleri olmadığını söylerken, çok az bir bir kısmı da şuan değil ama ilerleyen zamanlarda ihtiyaç olması durumunda iletişime geçileceğini belirtiyor.

Bir başka teklifi de medya ajanlarına, reklam ajanslarına sunuyorum. Hali hazırda içerik üretimine ihtiyaç duyulduğunda benimle iletişime geçebileceklerini belirtiyorum. Tabi ki ajanslara sunulan teklifte yer alan ücret daha düşük oluyor. O teklifleri de aralara serpiştirerek, daha kısa ve öz içerikler üretiyorum.

Bloglarımın reklam alanları için tekliflerde bulunuyorum, sosyal medya yönetimi hakkında tekliflerde bulunuyorum. Bloglarının içeriklerini hazırlama tekliflerinde bulunuyorum. Her bir teklif çeşidi için ücret farklılık gösterebiliyor. Markaya göre de ücret değişiklik gösterir. Markanın içerik pazarlama için ayırdığı bütçeye göre bir içerik hazırlanır.

Son Sözler!

Çok daha fazla detay vererek kafa karışıklığına sebebiyet vermek istemiyorum. Genel hatları ile Profesyonel Blogger isimli blogumun içerik pazarlama stratejisi bu şekildedir. Şimdi üzerinde çalıştığım 2 blogum daha var, onları da istediğim seviyelere taşıdığım zaman onlar içinde yeni teklifler hazırlayıp kazancımı arttırabilirim diye ümit ediyorum.

Yukarıda verdiğim bir kaç içerik pazarlama yöntemi ile sizde blogunuzdan para kazanabilirsiniz. Blog yazarak para kazanmak aramaları ile bloguma gelip bu yazıyı okuyanlar olursa lütfen yorumlar kısmından belirtsinler.

Eğer sizlerinde başka içerik pazarlama fikirleri gibi yöntemleriniz varsa öğrenmeyi çok isterim.


İyi bloglamalar ve iyi kazançlar dilerim.
Yorum yapma şeklinizi seçiniz: yada

Yorumlar

Profesyonel Blogger'da bu hafta en çok okunan 5 içeriğe de göz atmak ister misiniz?

LovePlanet Nedir, Nasıl Kullanılır?

SEO Motoru Projesi

Kartvizit Nası Hazırlanır, Nelere Dikkat Edilir?

Blogger Yorum Sistemini Google+ ve Blogger ile Birleştirme

Neden Blogger, Neden Blogspot?