Dijital Ajans Nedir?

Geleneksel reklam ajansları günümüzün değişen teknolojisi ile paralel olarak “dijital” ekini almaya başladılar. Dijital Ajans, son zamanlarda tanım olarak oturmuş İnteraktif Ajans ve Web Ajansı kavramından daha gelişmiş bir model.

Dijital Ajanslar; web sitesi tasarımı, markalar için interaktif uygulamalar vb. işlerin yanında, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlama, web tabanlı prodüksiyonel çalışmalar ve mobil pazarlama hizmetleri de vermektedir. Temelde bir reklam ajansının gerçekleştirdiği stratejik ve iç görüsel çalışmaları, dijital dünya hakimiyeti ve özellikle dağıtım kanallarını da göz önüne alarak planlar, markalara online ve offline pazarlama çalışmalarını entegre olarak yürütmeleri için ciddi avantajlar sağlar.
Dijital bir reklam ajansında da ortaya çıkartılan işlerin özünde yaratıcılık yatar ve hedeflenen sonuca ulaşmak için online reklamcılık kanalları kullanılır. Dijital reklam çalışmalarında ana amaç reklamı yapılan ürün ve hizmetlerin internette doğru hedef kitleye ulaşacak şekilde konumlandırılmasıdır.

Dijital Ajanslar doğru konumlandırmaya, görünürlüğe ulaşmak için gerektiği yerde geleneksel mecraların da entegre kullanımı için markayı yönlendirebilir. Dijital dünyada var olmanın günümüzde neredeyse bütün markalar açısından zorunlu hale gelmesi, giderek etkinliği artan sosyal medya, geleneksel medyanın kullanıcılara ulaşmakta yetersiz kalması ya da bizzat içeriğin dijital dünyaya da taşınması özelliklerinden dolayı dijital ajanslar yerlerini ciddi anlamda pekiştirmektedir.

Dijital ajansların da klasik ajanslar ile paralel olarak yaratıcı çalışmalarında kullanacağı ana fikir, pazarlama stratejisinin üzerine inşa edilir. Bu stratejinin nihai amaçları; ürün satışını, bilinirliği arttırmak, markayı hatırlatmak, devamlılığı sağlamak, marka bilinirliğini pekiştirmek olabilir. Dijital reklam ajansları özellikle dijital dünyanın teknik alanlarında yetkinlik sahibidir fakat dijital ajanslar da klasik ajanslarla aynı şekilde ürün ve hizmetleri doğru şekilde hedef kitle ile buluşturabilmeyi amaçlar. Bu amaç dahilinde, geleneksel yöntemlerle ürün ve hizmetlerin ön incelemesi yapılır, ürünün mevcut konumu, pazar payı, bilinirlik oranı, marka değeri gibi nitelikler araştırılır ve hedeflenen konumlandırma gerçekleştirilir…

Dijital ajanslar, genel bir kategoridir ve dijital ajans türleri kendi içinde çeşitlilik göstermektedir.
Dijital reklam ajansları, geniş ve deneyimli bir kadroya sahip olup birçok hizmet alt dalını barındırmakta, diğer ajanslar ise dijital pazarlama’nın reklam, sosyal medya pazarlama, mobil pazarlama, dijital medya planlama, SEM ve SEO alt dallarına odaklanmış şekilde hizmet vermektedir.
  • Dijital Reklam Ajansları
  • Sosyal Medya Ajansları
  • Mobil Pazarlama Ajansları
  • Dijital Medya Planlama Ajansları
  • SEM & SEO Ajansları
Yorum yapma şeklinizi seçiniz: yada

Yorumlar

  1. Bazı Dijital Ajanslar maalesef bu mesleği sömürmektedir. Eşek yüküyle para isteyip bu parayla sadece sponsorlu reklam yaparak başarılı olduğunu sanan ajanslardan sakınmak lazım.

    YanıtlaSil
  2. Dijital reklam ajansları markalar için hem büyüme hem geliştirme hem de tanıtım stratejilerine ait hizmetleri bütün olarak sunabilmeleri gerekmektedir. Marka için kurumsal kimlik çalışmaları, tanıtım çalışmaları, Reklam ve SEO Çalışmaları, Sosyal Medya desteği, içerik oluşturma dijital ajansların olmazsa olmazlarıdır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorum yaparken konu ile alakalı ve güzel Türkçe'mizi doğru kullanarak yorum yapınız.

Profesyonel Blogger'da bu hafta en çok okunan 5 içeriğe de göz atmak ister misiniz?

Blog Yazarları Whatsapp Grubu

Beyaz Çay ve Faydaları

Blog Yazarak Para Kazanmak Mümkün Mü?

Blogunuzun Katili Olmanızı Kolaylaştıracak 5 Yol

SEO Motoru Projesi